Onze werkwijze

Bent u cliënt van een verpleeginstelling waar Omnios mondzorg levert of gaat leveren? Dan is een afspraak maken niet nodig. Omnios plant in overleg alle cliënten in en laat u weten wanneer u bij de behandelaar wordt verwacht. Bent u cliënt van een verzorgingsinstelling waar Omnios mondzorg levert of gaat leveren en wilt u graag gebruik maken van onze service? Laat u dit dan weten aan uw verantwoordelijk verzorgende. Hij of zij zal dan een afspraak voor u laten maken. De eerste keer dat u bij de behandelaren van Omnios komt, brengen zij na een kennismaking uw algehele mondconditie in kaart. Op basis daarvan wordt, indien nodig, in overleg met u en eventuele betrokkenen een tandheelkundig behandelplan opgesteld en worden de noodzakelijke behandelingen ingepland.

Daarnaast wordt er voor u een individueel mondzorgplan opgesteld waarin aanwijzingen staan voor uw dagelijkse mondverzorging. Deze helpen u, de verantwoordelijk verzorgende en/of uw mantelzorger om uw mondgezondheid blijvend op niveau te brengen. Als u wilt dat er een familielid of kennis aanwezig is bij uw afspraken met onze behandelaren, dan is dat natuurlijk mogelijk. Ook kunnen wij desgewenst de betrokkenen informeren over onze bevindingen en het verloop van de behandelingen.

Bij acute klachten is de spoeddienst van Omnios altijd bereikbaar. Het nummer en de procedure van de spoeddienst is bekend bij uw instelling. 

Vragen? Wij komen graag met u in contact!

Het leveren van deskundige mondzorg voor ouderen is waar wij elke dag met passie aan werken. Heeft u een vraag over onze diensten of heeft u ideeën of suggesties over hoe wij onze zorg kunnen verbeteren? Dan horen wij graag van u.